pojištění vozidel
logo top
Partneři
ALLIANZ
AXA
ČESKÁ POJIŠŤOVNA
ČPP
ČSOB
DIRECT
GENERALI
HASIČSKÁ VZÁJEMNÁ POJIŠŤOVNA
KOOPERATIVA
SLAVIA POJIŠŤOVNA
UNIQA
Poradna

Jindra Regulová - dobrý den máme uzavřenou pojistk 3.5.2015 chceme ji vypovědět, do kterého data musíme zaslat písemnou výpověd...
Agentura Kryštof s.r.o. - Dobrý den, obchodní vztah znamená, že by mělo byt založeno na psané smlouvě či dohodě. Že majitel souhlasí,...
Dušan - Dobrý den, koupil jsem auto od šéfa které je na leasing, ja mu dal peníze za celé auto ale on ho ještě splácí....
Jiří - Dobrého dne přeji Fungují stále tyto stránky? Děkuji
AGENTURA KRYŠTOF s.r.o. - Vážený pane Ducháč, AXA pojišťovna již v loňském roce přešla pod UNIQA pojišťovna, která ji koupila a která...
Jaromír Ducháč - Nemohu navázat spojení s pojišťovnou AXA. Potřebuji částku zák. odpovědnosti pro letošní platbu a zelenou kartu....

Více
 

Novinky - Pojištění vozidel


20.12.2010 - Pozor, senioři! Řidiče bude varovat nová značka
U českých silnic by se do června měla objevit nová dopravní značka. Řidiče bude upozorňovat na chodce-seniory. Ministerstvo dopravy už vymýšlí její podobu. Podle dopravního experta i psychologa ale není potřeba, protože nebude účinná a bude se krýt se značkami, které už existují. 
Zavedení nové značky navrhl ministerský BESIP, který se zabývá prevencí bezpečnosti v silničním provozu. "Chceme, aby si řidiči více všímali seniorů," vysvětlil vedoucí BESIP Ondřej Valenta. Města a obce ji budou moci použít například v okolí domovů pro seniory. Novinka už má konkrétní podobu, která vychází ze současné výstrahy Pozor, děti. Ministerstvo ji ale zatím úzkostlivě tají, protože návrh čeká připomínková řízení. Při nich může doznat změn.
Pokud značku schválí vláda, mohla by se na silnicích objevit už za pár měsíců. "S její platností ministerstvo dopravy počítá v průběhu první poloviny příštího roku," potvrdila Květa Kočová z tiskového oddělení úřadu.
Značka má doplnit novou preventivní kampaň s pracovním názvem Pozor, senioři. Ta bude trvat celý příští rok a ministerstvo za ni zaplatí přes tři a půl milionu. Řidičům by měla připomenout, že mezi účastníky provozu jsou i senioři. Starší lidi zase upozorní, jak se v poslední době změnila pravidla. Například pro zimní pneumatiky nebo lékárničky.
Odborníci: Apel brzy pomine a zůstane značka navíc
O smysluplnosti nové značky pochybuje psychoterapeut Lukáš Králíček, který má zkušenosti s prací s důchodci. "Značka nebude mít na řidiče valný dopad, protože na děti lidé slyší a vyvolávají v nich ochranitelský reflex, u seniorů to ale takto nefunguje," domnívá se. Podle něj navíc lidé na nové věci, tedy i na kampaň nebo značku, reagují jen dočasně. "Zvyknou si a integrují je do života jako jeden z běžných předmětů," domnívá se Králíček. Na úskalí upozorňují i někteří dopravní experti. Podle Kamila Pavlíčka, který vyučuje dopravní bezpečnost na pražské policejní akademii, nová značka jen zahustí "les" těch stávajících, nenajde praktické využití a nepřinese nic nového.
"Už teď máme přeznačkováno a existují značky Pozor, děti a Pozor, chodci. Senior není nic jiného než chodec," řekl Pavlíček. "Otázkou také je, na kterých místech by měla být umísťována," dodal. Podle něj by lepším řešením bylo, aby se u značek Pozor, chodci výrazně snížila rychlost.

ZPĚT




 
Pojištění vozidel   |  email: ppp.krystof@seznam.cz   |  tel.: +420 777 919 791
Copyright 2010-25 |  Design by 360co |  Hosting