Kontakt - Agentura Kryštof
Pro objednávku pojištění či pouhé zjištěni sazeb povinného ručení klikněte zde.
TELEFON: 777 91 97 91, 608 33 11 00 (PO-PÁ 8:00-18:00)
Agentura Kryštof s.r.o., Jesenická 3071, 787 01 Šumperk
IČ: 278 47 268
email: sumperk@agenturakrystof.cz, info@agenturakrystof.cz
ICQ: 428 684 890 (Agentura_Krystof)
INFOLINKY POJIŠŤOVEN
ALLIANZ: 241 170 000
AXA: 292 292 292
ČESKÁ POJIŠŤOVNA: 241 114 114 (nepřetržitě)
ČPP: 957 444 555 nebo 1224
ČSOB: 466 100 777
DIRECT: 221 221 221
GENERALI: 244 188 188
HASIČSKÁ VZÁJEMNÁ POJIŠŤOVNA: 222 119 119
KOOPERATIVA: 957 105 105 (nepřetržitě)
SLAVIA POJIŠŤOVNA: 255 790 111, 1224 - linka pomoci řidičů
UNIQA: 488 125 125
Pokud máte připomínky k čemukoli týkající se agentury nebo těchto stránek, prosím, zcela bez ostychu nám je zde sdělte...
Agentura Kryštof - 16.03.2009 (07:58:01) |
Vážená paní Kocunová, technickou kontrolu na vozidle musíte dělat vždycky v zemi, ve které je registrováno. Nikde Vám neudělají technickou kontrolu na český technický průkaz a vozidlo s českými RZ (SPZ). |
![]() |
Agentura Kryštof - 16.03.2009 (07:56:12) |
Vážená paní Mášová, ve většině případů si zrušení pojistné smlouvy zajišťuje původní majitel. Vy si můžete sjednat pojistku novou, aniž by ještě nebyla zrušena původní. Pokud byste trvala na tom, že za něj pojistku zrušíte, musíte mít plnou moc, kde bude uvedeno, že Vás osoba zmocňuje ke zrušení povinného ručení u pojišťovny ..... k vozidlu ...... Já osobně bych ale určitě zrušení povinného ručení nechala na osobě, která pojistku sjednávala. Vás se toto netýká. |
![]() |
Dana K. - 15.03.2009 (16:10:53) |
Dobrý den, moje matka, která už není držitelkou ŘP mi chce na své jméno koupit auto, abych ji mohla vozit. Chci se zeptat, jestli se na povinné ručení (i havarijní) vztahují bonusy, které doposud měla. Tzn. matka bude vlastníkem auta i plátcem pojistek, ale bez řidičského oprávnění (je po operaci nohou). Děkuji |
![]() |
Dagmara - 14.03.2009 (18:13:30) |
Dobrý den.Prosím o radu.Chtěla bych si koupit auto zn.Smart Fortwo 0,6i turbo.STK 3/2011,vyrob.2000.Je ale na francouzkých značkách.Kolik by mě stál převod na české značky a co je vše potřeba udělat,aby bylo vše v pořádku?Moc děkuji za odpovědˇ.Hezký den.Dáša |
![]() |
Karel - 14.03.2009 (12:10:48) |
Dobrý den. Koupil jsem nedávno vůz,mám kupní smlouvu,velký,malý tp,značky a prostě vše k vozidlu,akorát majitel nebydlí na trvalé adrese a od té doby co jsem převzal vůz,není možno ho zkontaktovat aby bud' odhlásil auto v polopřevodu na mě nebo mi vystavil alespoń plnou moc a já jsem to vyřídil za něj.Akorát mám ještě od něj kromě kupní smlouvy napsanou smlouvu,že mám vůz od něj v pronájmu na dobu neurčitou(v případě,že bych to kvůli ekologické dani na sebe nepřihlašoval)Nevím,co mám dělat,myslel jsem,že mi pošle tu plnou moc na vyřízení formalit kolem převodu vozu atd.ale zatím přestal úplně reagovat a vůbec nevím,kde ho najít.Předem děkuji za odpověd' |
![]() |
Kocunova - 13.03.2009 (23:31:17) |
Dobry den, zijeme ve Velke Britanii. Auto je prihlaseno a pojisteno v Ceske Republice. V kvetnu nam konci na aute technicka a me by zajimalo , jestli by technicka kontrola mohla byt provedena ve Velke Britanii a jestli by byla uznana v Ceske Republice??? Dekuji |
![]() |
Anna Mášová - 13.03.2009 (16:05:46) |
Prosím Vás, potřebuji se zeptat, zda můžeme s původním majitelem nyní již moho auta napsat plnou moc, abych mohla zrovna já zrušit jeho povinné ručení na auto (abych si mohla povinné ručení zřídit na vlastní jméno), kterým jsem již vlastníkem. Předem děkuji za odpověď. |
![]() |
Agentura Kryštof - 13.03.2009 (12:41:28) |
Vážený pane Pavle, zákon jste četl správně. Nevím, kdo Vám dotaz zodpovídal, ale za nákladní vozidla nad 3,5 tuny se ekologický poplatek neplatí. Pouze správní poplatek 800 Kč. V jednom ale měli pravdu. Musíte vůz buď ekologicky zlikvidovat - předložit protokol o ekol. likvidaci, nebo přepsat na nového majitele. Pokud zůstane vůz v depozitu, můžete přepsat vůz v depozitu, tudíž nemusí být platná technická kontrola, ani nemusíte sjednávat povinné ručení. Museli byste ale určitě předložit evidenční kontrolu z STK. Kupující by ale po rozebrání vozu měl problémy vůz trvale vyřadit. Opravdu si dávejte pozor na doklad o ekologické likvidaci! Nebo by musel osobně na odbor dopravy, kde by čestně prohlásil, že nechce vůz ekologicky likvidovat, bude mu stát na zahradě k jinému použití (sklad na dřevo, herna pro děti, apod.). Pak by měl uspět s trvalým vyřazení bez protokolu o ekol. likvidaci. |
![]() |
Slavek - 13.03.2009 (12:37:24) |
Děkuji, myslel jsem to jako dotaz. Pokud vychazite z vykladu CKP, tak OK, samozrejme je dobre mit vsechno v poradku. Ale na druhou stranu je IMHO zbytecne prehnane stresovat lidi, kteri nejaky problem maji a neni snadne-mozne ho vyresit. Moznosti, jak se pripadnemu neopravnenemu poplatku vyhnout budou tedy muset hledat jinde. |
![]() |
Agentura Kryštof - 13.03.2009 (08:28:48) |
Vážený pane Slavek, děkujeme za Váš vyčerpávající příspěvek. Nikdo tady nikoho nemate. Pokud je tu dotaz týkající se poplatků a případných sankcí od ČKP, vždy si naši odpověď na ČKP ověříme. To, jak postupuje ČKP už neovlivníme. Je to instituce, která by měla vědět co dělá a pokud to tak není, bohužel s tím MY nic neuděláme. Snažíme se na každý dotaz odpovědět, vyhovět všem tázajícím se a kde jinde se máme dožadovat odpovědi než přímo u zdroje? Rozhodně s nikým nejsme spolčeni, jak naznačujete, jen se snažíme veřejnosti poradit. A v případě, že někdo zná odpověď lépe a má ověřeno, že tomu tak opravdu je, nikdy jsme se nebránili tomu, aby to tu uvedl. |
![]() |
Pavel - 12.03.2009 (20:03:26) |
Můžete mi prosím poradit..mám nákladní auto (dodávka)6t, značky na depozitu. Auto jsem měl na podnikání. Nepodnikám 5 let. Celý ten čas jsou spz na depozitu. Nemá STK. Auto chci na náhradní díly, zájemce mám. Na úřadě (doprava) mi bylo řečeno, že auto zrušit nelze. Lze nechat ekologicky zlikvidovat, pak zrušit a zaplatit úřadu poplatek 800 Kč. ˇUřad tvrdí, že auto lze jedině převést. kdy nový majitel zaplatí 5000Kč za převod na sebe. Přestože auto je 14 let staré a má euro1. Auto je 6t a na podnikání. V zákoně jsem četl o autech skupiny M1 a N1 do 3,5t, tak vůbec nechápu. Děkuji za radu. |
![]() |
Slavek - 12.03.2009 (19:23:57) |
Muzete mi prosim vysvetlit, proc matete verejnost spolu s CKP? Je uz celkem vseobecne znamo, ze prispevek CKP je nutno platit za dny, kdy je vozidlo PROVOZOVANO, coz musi prokazat. Rovnez pojisteni je sice povinnost uzavrit, nebo odevzdat znacky do depozitu, ale opet, pokud neni provozovano, vznikl pouze spravni prestupek, ze nebyl zrizen depozit. Zajimalo by mne, kdy bude konecne podano objektivni vysvetleni z oficialnich zdroju k tomuto problemu. Doufam, ze jeste zijeme v pravnim a ne v policejnim state a ze plati presumpce neviny. Samozrejme neobhajuji subjekty, kteri jezdi bez pojisteni nebo nevi, kdo s jejich vozidly jezdi, ale platit pojisteni za prokazatelne neexistujici nebo neprovozovana vozidla zavani neopravnenym obohacenim pojistoven, protoze takova vozidla proste nemohou zpusobit skodu. |
![]() |
Agentura Kryštof - 12.03.2009 (12:41:30) |
Vážený pane Rudo, uhradit pojištění zpětně bohužel nelze. Pokud nebyly značky odevzdány do depozitu, může vlastník vozidla obdržet pokutu za neplacení pojistného. To, že vůz neprošel technickou nemá s placením pojistky nic společného. Majitel měl po té, co zjistil, že nebude vůz užívat z jakéhokoliv důvodu, jít na odbor dopravy a uložit RZ a ORV (malý technický průkaz) do depozitu. Vás to, že to neudělal, nemusí zajímat. Vy máte povinnost platit pojištění ode dne, kdy si vůz přihlásíte na sebe. Určitě bych nikomu nic zpětně v žádném případě neplatila! Jen by jste platil za chybu druhého. |
![]() |
Agentura Kryštof - 12.03.2009 (12:32:02) |
Vážený pane Milane, sice jsme agentura, která sjednává pojištění a zařizuje veškeré úkony na odboru dopravy, takže s tachografy opravdu nemáme co dočinění, ale ptala jsem se technika na STK a ten tvrdí, že jakmile je vozidlo vybaveno tachografem, musí se používat vždy! |
![]() |
Ruda - 12.03.2009 (07:27:13) |
Dobrý den, prosím o radu. Automobil neprošel technickou prohlídkou, je nutné v takovém případě platit povinné ručení? Technická prohlídka proběhla v listopadu 2008, od té doby nebyl automobil v provozu (ale nebyl odhlášen z evidence, měl SPZ). A někdy v té době vypršela pojistka (povinné ručení). Majitel chce auto prodat a převést na mne a žádá uhradit povinné ručení zpětně, je to v takovém případě nutné? Děkuji |
![]() |
Milan - 11.03.2009 (19:52:12) |
Dobrý den,koupil jsem dodávku iveco,je do 3500 kg,má tažné zařízení,proto i tachograf.Potřebuji vědět kdy musím tachograf používat a jakou rychlostí můžu jezdit.Je pravda že kolečko vkládám jen při tažení přívěsu?Děkuji |
![]() |
Agentura Kryštof - 10.03.2009 (12:25:12) |
Vážený pane Jardo, nejdříve musíte navštívit stanici STK a provést technickou kontrolu. Ta již obsahuje evidenční kontrolu, takže ji nemusíte dělat zvlášť. Potom se zahraničními technickými průkazy (malý a velký - pokud je tato země má), kupní smlouvou a protokolem z technické půjdete na odbor dopravy zažádat o vystavení českého velkého TP a registraci. Co se pojištění týče, to už záleží na daném odboru dopravy. Buď si sjednáte povinné ručení ještě před tím, než půjdete na DI pouze na VIN s tím, že případnou RZ a číslo TP potom na pojišťovně dodatečně nahlásíte. Nebo si zjistíte (zeptáte se daného pracovníka DI), číslo velkého TP a RZ, která Vám bude přidělena a sjednáte si povinné ručení už s novými údaji. Po sjednání pojistky by jste potom úředníkovi předložil zelenou kartu. Jak jsem ale psala, to už záleží na domluvě s technikem na odboru dopravy. |
![]() |
Agentura Kryštof - 10.03.2009 (12:08:31) |
Vážený pane Rosťo, je rozdíl v tom, jestli si uzavřete smlouvu na dobu určitou, kdy je přesně vymezen počátek a KONEC pojištění v pojistné smlouvě a nebo si sjednáte klasicky smlouvu na dobu neurčitou s pojistným obdobím jednoho roku. Tzn., že smlouva se každý rok automaticky obnovuje, dokud ji nezrušíte. Pokud máte opravdu ve smlouvě konec pojištění, uvedeno "doba určitá", nemá právo Vám pojišťovna cokoliv obnovovat. Taková smlouva automaticky zaniká dnem, který je ve smlouvě uveden. Je ale také možné, že jste se s tím, kdo Vám smlouvu sjednával špatně pochopil a on Vám udělal pojistnou smlouvu na dobu neurčitou. Každá pojišťovna má pojistné období jeden rok. I zelená karta se vydává na období jednoho roku. Smlouva ale běží i dále do doby, než ji pojistník z nějakého důvodu zruší. Přijde mi zvláštní, že Vám pojišťovna zaslala novou smlouvu a teď chodí upomínky. To mi sedí na druhou variantu. Pokud byste měl krátkodobé pojištění, pojišťovna by Vás už nekontaktovala..nebo jsem se s tím alespoň ještě nesetkala. Maximálně by Vám zaslali nějakou nabídku na nové pojištění, což ale v případě Vašeho nezájmu nic neznamená. Určitě bych tedy co nejdříve kontaktovala pojišťovnu a vše se snažila vyřešit, protože pokud máte smlouvu na dobu neurčitou, poběží, dokud vše nedáte do pořádku. A pojistné do doby, než smlouvu stornujete, zaplatíte. |
![]() |
Agentura Kryštof - 10.03.2009 (11:30:19) |
Vážený pane Secky, neexistuje nic, čím byste mohl někoho k něčemu "donutit". Odhlašte vůz na jeho jméno a zašlete mu velký technický průkaz doporučeně poštou. Pak už je na něm co udělá či ne. Vraky se prodávají na autovrakovišti - neboli jejich díly, ne v případě, že jsou pořád registrované na určitou osobu. Měli jste vůz odvézt na vrakoviště, nechat si vystavit doklad o ekologické likvidaci a ihned vůz trvale vyřadit z registru vozidel. On by si potom už po domluvě s vrakovištěm nechal díly, které by potřeboval. Jiná varianta mě nenapadá. Kupní smlouvu si určitě uschovejte, je dobře, že Vámi uvedená věta o přihlášení je tam zaznamenána. Mohlo by se to při případných komplikacích hodit. |
![]() |
Jarda - 10.03.2009 (08:59:20) |
Dobrý den potřeboval bych poradit jak mám postupovat. Koupil jsem si motocykl z Itálie a chtěl bych ho zaregistrovat tady v čr. . Co musím vyřídit jako první jestly technickou nebo poviné ručení nebo registaci ,evidenčku atak děkuji za odpověd |
![]() |
Rosťa - 10.03.2009 (08:47:03) |
Dobrý den. Před půl rokem mi vypršela smlouva k pojištění za škodu způsobenou provozem vozidla sjednaná na dobu určitou – jeden rok (+ nějaké připojištění, čelní sklo atd.). Poštou mi přišla smlouva nová, na další rok, na kterou jsem nijak nereagoval. Po uplynutí pojistné doby jsem se obrátil na jinou pojišťovnu, která mi započítala bonusy z manželčina auta. Nyní mi přišla upomínka na dlužné pojistné z předchozí pojišťovny. Jsem povinen ho zaplatit (a až posléze si smlouvu zrušit)?Případně, hrozí mi nějaká sankce, když tak neučiním? Děkuji za odpověď. |
![]() |
Secky - 09.03.2009 (22:05:04) |
Dekuji za odpoved,jeste pro upresneni,jak mohu stavajiciho majitele se kterym neni rec, donutit prihlasi auto na sebe a zaplati ekologickou dan (rv.auta 1991)?Jak jsem mel postupovat?On mi tvrdi ze koupil vrak bez SPZ a bez dokladu.Ve smlouve ale uvedl ze "novy majitel neprodlene prihlasi vozidlo na sebe"Jeste jednou dekuji. |
![]() |
Agentura Kryštof - 09.03.2009 (16:12:30) |
Vážený pane Martine, omlouvám se, ale z Vašeho dotazu není patrné, co máte na mysli. Píšete o spoluúčasti, kterou byste musel zaplatit v případě půjčení vozidla a v opačném případě také ?? Bohužel vůbec nechápu, co tím myslíte. Pokud jste byl poškozeným v dopravní nehodě a Vaše škoda se bude vyplácet z povinného ručení viníka nehody, můžete se obrátit na nehodový servis (www.nehodovyservis.cz), který Vám zajistí náhradní vozidlo a částku za pronájem si sám vyúčtuje od pojišťovny viníka. V případě, že máte vůz havarijně pojištěn, naboural jste a chcete vůz opravit a odškodnit opravu z havarijní pojistky, spoluúčast se platí VŽDY. Havarijní pojištění bez spoluúčasti se neuzavírá. A pokud by jste chtěl propůjčit vozidlo po dobu opravy, musel byste mít zvláštní připojištění "půjčovné během opravy vozidla". Pokud tato odpověď není dostačující, upřesněte, prosím, Váš dotaz, budu se snažit co nejdříve odpovědět. |
![]() |
Agentura Kryštof - 09.03.2009 (15:55:53) |
Vážený pane Secky, bohužel Vás asi moc nepotěším. Prodat vůz na náhradní díly nebylo moc chytré. Musíte jej nyní trvale vyřadit na základě čestného prohlášení. Tzn., že půjdete Vy na odbor dopravy, kde prohlásíte, že jste vůz rozebral a odvezl do šrotu (vysvětlit, co jste udělal s baterií, co s olejem..) a toto vše podepsat. Nebo můžete vůz odhlásit na nového majitele (dát ho do polopřevodu) a zaslat mu doklady od vozidla doporučenou poštou. On si potom půjde vůz přihlásit, zaplatí ekologický poplatek a tou samou cestou, kterou jsem popisovala, vůz trvale vyřadí. Čestně prohlásí, že jej rozebral a odvezl do šrotu, tudíž nemá doklad o ekologické likvidaci. Doporučovala bych neuvádět na odboru dopravy "rozebrání na náhradní díly". |
![]() |
Agentura Kryštof - 09.03.2009 (11:59:51) |
Vážený pane Josefe, pokud jste Vy uveden v polopřevodu, lze přihlásit vozidlo na Vaši přítelkyni na základě kupní smlouvy mezi Vámi dvěma. Co se pojistky týče, Vaše přítelkyně bude v pojistné smlouvě figurovat jako vlastník a provozovatel (držitel) vozidla a Vy pouze jako pojistník. Pojistník je osoba, která sjednává pojistnou smlouvu, platí pojistné a veškerá komunikace mezi pojišťovnou spadá na ni. |
![]() |
předchozí zobrazuji 3939 - 3963 [celkem připomínek: 6147] další |